Lapos has: több, mint divat

Béltisztítás | béltisztító | béltisztító kúraA lapos has nemcsak szép és esztétikus látvány, de az egészségünket is visszatükrözi. Amellett, hogy jobban tetszünk magunknak, ha nem viselünk „úszógumit”, számos betegségtől is megóvhatjuk szervezetünket: ilyenek például a szív- és érrendszeri megbetegedések, a cukorbetegség vagy az agyvérzés, ezek kialakulásában ugyanis a hasra lerakódó zsír is szerepet kap.

Érdemes tehát áttérni az egészséges táplálkozásra, és sok zöldséget, gyümölcsöt és olyan élelmiszereket fogyasztani, melyek segítik a zsírok lebontását. Hogy garantáltan sikeresek lehetünk a lapos has elérésében, az étrendváltás mellett mozogjunk rendszeresen, végezzünk el egy alapos méregtelenítő kúrát, valamint iktassuk ki az életünkből a stresszt.

Hasi zsír: reális veszély

Egy amerikai vizsgálat szerint nagyobb esélye van a halálos betegségek kialakulásának, ha a lapos has helyett a zsírfelesleg jellemző ránk. A vizsgálatot több, mint 15 ezer elhízott ember bevonásával végezték, és kimutatták, hogy a hasi zsírréteggel rendelkezők esetében magasabb volt az elhalálozás kockázata, mint azoknál az embereknél, akiknek ugyan magas volt a BMI értéke (testzsírszázalék), de a zsír nem csupán a hasukon koncentrálódott. A BMI-t úgy tudjuk kiszámolni, hogy a testsúlyunkat elosztjuk a magasságunk négyzetével, a normális érték 18,5 - 24,99 közötti.
A lapos hasra más számok is figyelmeztetnek: a normális haskörfogat felnőtt nők esetében 80 cm, felnőtt férfiaknál 94 cm. Emellett még egy értéket érdemes figyelembe venni, ez a derék-csípő hányados, ami a nők esetében maximum 0,8, férfiak esetében 0,9 lehet.

Hasi zsír okozta betegségek

De, mik is azok a súlyos betegségek, amelyek elkerülhetők, ha betartjuk a lapos has eléréséhez szükséges lépéseket? Ilyen például az agyvérzés, a különböző daganatos megbetegedések, mint a vastagbélrák, az emlőrák vagy a prosztatarák, a cukorbetegség, illetve a magas koleszterinszintből adódó érrendszeri megbetegedések. A lapos has közvetlen összefüggésbe hozható a meddőséggel, az alvászavarokkal és a depresszióval is, de akár a magas vérnyomás is kezelhető, ha megszabadulunk a hasunkon lerakódott zsírtól.

Nem csak álom: a lapos has elérhető!

A lapos has hiánya, azaz a hason lerakódott zsírréteg figyelmeztet arra, hogy valami nincs rendben a szervezetünkben. A hasi zsír hátterében állhat valamilyen szervi betegség is, de gyakran elegendő lenne néhány alapvető, az egészséges életmóddal összefüggő szabály betartása, és örökre búcsút inthetnénk az „úszógumiknak”.

Egészséges táplálkozás és lapos has

A lapos has elérésének legfontosabb sarokköve a megfelelő táplálkozás: azon kívül, hogy a rengeteg felesleges zsírt, cukrot és kalóriát tartalmazó ételeket elhagyjuk az étrendünkből, fontos az is, hogy a szénsavas üdítőket, önteteket, előrecsomagolt és félkész ételeket, valamint adalékanyagokat és egyéb káros anyagokat tartalmazó élelmiszereket se fogyasszunk. Ezeket az anyagokat ugyanis egy idő után emésztőrendszerük egymaga képtelen lebontani, a káros anyagok felhalmozódnak, és a bélfalakra lerakódva megakadályozzák, hogy a hasznos tápanyagok felszívódjanak. Ezért szerveink nem képesek megfelelően működni, immunrendszerünk is legyengül. Amellett, hogy a felsorolt egészségtelen táplálékok fogyasztása számos kellemetlen panasszal járhat, mint például a puffadás, túlzott gázképződés, szorulás és hasonló emésztési zavarok, az anyagcserezavarok a hason lerakódott zsírpárnákon keresztül is láthatóvá válnak.

Zsírégetés a lapos has eléréséért

Számos olyan étel létezik, amelyek fogyasztása hozzájárul a zsírégetéséhez, a szervezetbe kerülő zsír lebontásához. Nem is gondolnánk, de olyan mindennapi élelmiszerekkel is segíthetjük a lapos has elérését, mint a paradicsom, a tej vagy a málna. A paradicsom fokozza az L-karnitin képződését, ami nagy szerepet játszik a zsírsejtek energiává alakításában, a tej pedig kalciumtartalmának köszönhetően támogatja a hasi zsír lebontását. A málna egyik speciális összetevője, az antioxidáns málna keton, segíti a zsírégetést, a lapos has megtartását, illetve visszanyerését. Az avokádó fogyasztásával telítetlen zsírsavak kerülnek a szervezetbe, a csípős paprikában található kapszaicin, míg a zöld tea antioxidáns katekinje is fokozza a zsírégetést. A teljes kiőrlésű gabonák rendszeres bevitelével szintén egy lépéssel közelebb kerülhetünk a lapos has eléréséhez.

Segít a méregtelenítés

Mielőtt azonban belevetnénk magunkat a zsírégetésbe, érdemes elvégezi egy alapos méregtelenítő kúrát, illetve béltisztítást a vastagbélben lerakódott toxinok és salakanyagok kitisztításával visszaállíthatjuk az emésztést segítő bélflóra egyensúlyát, ezáltal javul az anyagcsere, és a zsírok lebontása is hatékonyabbá válik.

Lapos has mindennapos testmozgással

Az egészséges életmódhoz a táplálkozáson kívül a rendszeres mozgás is hozzátartozik. A lapos has kialakulásának támogatására bármilyen kardió jellegű mozgás, (úszás, futás, biciklizés, torna) napi elvégzése ajánlott. Ha valakinek térben vagy időben korlátozottak a lehetőségei, azaz nem tud elmenni hosszabb időre sportolni, egyéb zsírégető torna is végezhető. Bármilyen mozgásformát választunk, semmiképpen ne feledkezzünk meg hasizmunk fejlesztéséről, hiszen ezzel jelentősen felgyorsíthatjuk a lapos has elérésének folyamatát, valamint jó eséllyel megelőzhetjük a zsír ismételt lerakódását.


 Clean Inside béltisztító


Hírlevél

Mail

Egészségtippek a tudatosabb és egészségesebb életmódért!

Feliratkozás

Oldaltérkép
Google Adwords