Szorulás elleni megoldások

Béltisztítás | béltisztító | béltisztító kúraA szorulás kellemetlen probléma, mely rövidebb, vagy akár hosszabb időn keresztül, mindenkit érinthet élete során. Hátterében komolyabb betegségek is állhatnak, de fontos tisztában lennünk azzal, hogy mind a szorulás megelőzésében, mind kezelésében hasznos lehet, ha odafigyelünk az egészséges táplálkozásra és rendszeresen méregtelenítünk és elvégezzük a béltisztítást.

Napjaink rohanó világában, sok mindenre nem tudunk elegendő időt, pénzt és energiát fordítani. Sajnos a táplálkozás is egyre inkább ide tartozik: a futtában bekapott gyorsételek, a fehér lisztet, finomított cukrot, adalékanyagokat tartalmazó félkész ételek fogyasztása elsőre valóban olcsóbb, és persze gyorsabb megoldásnak tűnik. Ha viszont jobban belegondolunk, amennyit megspóroltunk időben és pénzben, annak később a többszörösét költjük el a nem megfelelő táplálkozás miatt kialakult betegségek és tünetek kezelésére. Az egyik gyakori panasz a szorulás, ami ráadásul nagyon komoly következményekkel járhat.

Szorulás és táplálkozás

A szorulás kialakulásának hátterében (ha nem szervi elváltozás, daganat vagy más betegség váltja ki) tehát elsősorban a nem megfelelő táplálkozás áll: a nagyon zsíros, sok finomított cukrot tartalmazó, fehér lisztből készült, és adalékanyagokban gazdag ételeket szervezetünk nem képes megfelelően megemészteni, az így visszamaradó salak- és méreganyagok idővel megtapadnak a belekben, a toxinok ráadásul a vérbe is bejuthatnak. Mivel a bélfalakon letapadt táplálékok víztartalma felszívódik, azok megkövesednek, ennek a rétegnek a hatására a belek eldeformálódnak és elvesztik rugalmasságukat. A bélmozgások gyengülnek, a megkövesedett rétegre ezért egyre nagyobb mennyiségben rakódik le a többi megemésztetlen táplálék, a megnövekedett mennyiségű salakanyag miatt lesz fájdalmas a székelés, végül szorulás, de rosszabb esetben akár a vastagbél elzáródás is kialakulhat.

Szorulás – amikor már baj van

Elég gyakran nem is tudatosul bennünk, hogy szorulással küzdünk, az anyagcsere működése ugyanis egyes embereknél más és más lehet. Biztos Ön is szenvedett már szorulás okozta panaszok miatt élete során. De, mi is az a szorulás? Ha a székletürítés ritka, valamint nehézségekkel vagy fájdalommal jár, illetve mennyisége és állaga nem megfelelő (túl kevés és túl kemény), akkor beszélünk szorulásról. A tudományos meghatározás szerint krónikus szorulás az az állapot, amikor a következő tünetek az utóbbi hat hónapban legalább három hónapig fennálltak:

  • Az ürítések több, mint 25 százaléka erőlködéssel jár
  • Az ürítések több, mint 25 százalékában a székletet kemény vagy darabos
  • Az ürítések több, mint 25 százalékát elégtelennek érezzük
  • Az ürítések több, mint 25 százalékában a végbél elzáródásának érzése
  • Az ürítések több, mint 25 százalékában a széklet csak (kézi) segítséggel távozik
  • A spontán székletürítések száma kevesebb, mint heti három

A fenti hat tünetből a szorulás diagnózisához legalább kettőnek teljesülnie kell, ezen kívül:

  • Hashajtó nélkül csak ritkán lesz laza a széklet
  • Az IBS nem kimutatható

A szorulást sokféle más tünet is kísérheti, például fejfájás, has- és gyomorfájás, fáradtság vagy általános kimerültség érzése, étvágytalanság, haspuffadás. Ezeket a tüneteket a szorulás miatt a szervezetből kiürülni nem tudó széklet, illetve az emiatt fellépő visszamérgezés, a méreganyagok visszaszivárgása okozhatja. A szorulás bizonyos élelmiszerek fogyasztása, esetenként gyógyszerek mellékhatásának következménye is lehet, ilyenkor azonban átmeneti, és általában magától megszűnik. Sokkal nagyobb a gond, ha a szorulás rendszeresen jelentkezik, nehezen múlik el, majd kis idő múlva visszatér. Ilyenkor ajánlatos az étrendváltás és egy béltisztító kúra elvégzése, valamint szakember felkeresése, hogy nyugodt szívvel kizárható legyen egy komolyabb betegség megléte.

Szorulás ellen változtassa meg rossz szokásait

Mint már említettük, a nem megfelelő táplálkozás, a futtában bekapott –mindig ügyeljünk arra, hogy lassan, a falatokat alaposan megrágva együnk– egészségtelen ételek jelentik a szorulás előszobáját. Hogy megkíméljük magunkat a szorulástól, étrendünk tartalmazzon elegendő vízben nem oldódó rostot. Ezekben bővelkedik a chia mag, a psyllium, a rozs, a kivi, a szilva, a paprika, a paradicsom, a hagyma, a káposzta és a korpák. Érdemes probiotikumokat is szedni, az ezekben található probiotikus baktériumok helyreállítják a megfelelő emésztés biztosításában is fontos szerepet kapó bélflóra egyensúlyát. Az egészséges étrend mellett ugyanilyen nagy jelentősége van a szorulás kialakulásában a (gyerekkorból visszamaradt) rossz szokásainknak is. Itt elsősorban arra kell gondolni, hogy a kisgyermekkori széklet- és vizeletvisszatartás – például az elmélyült játék miatt – kisiskolás korban (szorongás miatt) esetleg felnőtt korban is megmarad. Az ingerek elfojtása a belek ellentétes irányú mozgását eredményezi, ezáltal visszatolódik a salakanyag a harántvastagbélbe, ebből alakul ki a szorulás. További kiváltó ok lehet az állandó stressz vagy a mozgásszegény életmód: belegondolt már, hogy autó helyett biciklivel vagy gyalog menjen el valahova? Mozgólépcső vagy lift helyett rendes lépcsőt használjon? Ha nem tudja beiktatni a rendszeres sportot a mindennapjaiba, érdemes ezeket az apró, de igen hatásos megoldásokat választani, hogy elkerülhető legyen a szorulás.

Béltisztítás és méregtelenítés: viszlát, szorulás!

Ha már megtörtént a baj, és a szorulás kellemetlen problémájával állunk szemben, sokat segíthet egy méregtelenítő és béltisztító program elvégzése, amelyek ugyanolyan hatásosak bizonyulnak a megelőzésében is. A vastagbél megtisztítása biztosítja a mérgek, és az ürítést akadályozó lerakódások távozását, a minőségi kúrák, emellett olyan kiegészítőket is tartalmaznak, amelyek visszapótolják az emésztőrendszerben nélkülözhetetlen, és a szorulás megszüntetésében is közvetett segítséget nyújtó jótékony probiotikus baktériumokat.


 Clean Inside béltisztító


Hírlevél

Mail

Egészségtippek a tudatosabb és egészségesebb életmódért!

Feliratkozás

Oldaltérkép
Google Adwords